Op de vrijdagavonden 6, 13 en 20 juli, steeds van 20 – 23 uur, is er het Open Toernooi om het Rapidkampioenschap van Lelystad. Het toernooi wekt herinneringen aan het rapidtoernooi dat oud-wedstrijdleider Hagar Bos jarenlang organiseerde. Mogelijk wordt deze traditie in ere hersteld.
Er hoeven geen zetten te worden genoteerd, dus iedereen kan meedoen.
Het toernooi staat open voor Flevolanders van alle leeftijden: thuisschakers, recreatieschakers en clubschakers. Er worden drie ronden per avond gespeeld. Het speeltempo bedraagt 20 minuten per persoon per partij. Het toernooi heeft de vorm van een laddercompetitie. Men speelt tegen opponenten met hetzelfde aantal punten, en de uitslag bepaalt of men stijgt of daalt op de ladder. Naast drie prijzen voor de hoogste plaatsen zijn er prijzen voor de hoogst eindigende vrouw, en voor de sterkste jeugdspeler (v/m) onder de 18 jaar. De regels van het rapidschaken worden bij aanvang uitgelegd.
Deelname is gratis, maar tevoren inschrijven wordt aangeraden. Er is plaats voor 40 spelers.
Registratie op 6 juli aan de zaal vanaf 19:30u

. Lokatie: Buurtcentrum De Brink, Griend 33-07, 8225 SX Lelystad.