Januari 2012 biedt Lelystadse schakers een zeer afwisselend programma.
1. OSBO. Woensdag 11 januari speelt LSV1 in OSBO-verband een uitwedstrijd tegen Schaakstad4 te Apeldoorn. Twee dagen later ontmoet LSV2 schaakvereniging Olst(1) thuis in Buurthuis De Brink.
2. OPEN HUIS VOOR NIET-LEDEN. De club opent 13 januari weer, en dan begint om 20 uur een recreatief rapidtoernooi van drie avonden voor iedereen die mee wil doen, lid of geen lid van LSV. Wie liever een rustige partij speelt, met of zonder klok, kan daarvoor zelf of met hulp van een bestuurslid een tegenstander uitnodigen dan wel uitdagen. Ook een serieuze match van drie lange partijen tegen je ‘Angstgegner’ is natuurlijk mogelijk. Noteer de drie data alvast in je agenda!
3. SCHAAKEVENMENT IN STADHUIS!! Op zaterdag 14 januari van 13:30 – (ongeveer) 17 uur is er een groots schaakfestijn in het Stadhuis, een initiatief van Roel de Jong (bord 2 van LSV 1), actief ondersteund door het bestuur. Zie het aparte bericht hierover.
4. BEVERWIJK. Meerdere leden van LSV reizen later deze maand af naar Beverwijk om mee te doen aan het tiendaagse internationale TATA-schaaktoernooi, de opvolger van het vroegere Hoogovenstoernooi.
Veel schaakplezier! Nieuwsbericht 2012 nr 0, TD