Om de opening van het nieuwe schaakseizoen in te luiden werd vrijdag 9 september, in buurtcentrum de Brink, de traditionele schaaksimultaan gehouden. Henk Riepma was helaas ziek, maar gelukkig nam vervolgens Tom Draisma de uitdaging aan, en nam het vervolgens tegen 12 tegenstanders.
Aan het eind van de avond bleek maar weer eens dat de 78 jarige Tom Draisma nog altijd een tegenstander is waar serieus rekening mee moet worden gehouden. Van de 12 partijen verloor Tom Draisma er twee en wist er uiteindelijk 7 te winnen. Jeugdlid Tom Puijpe hield kranig stand, maar moest uiteindelijk toch zijn meerdere erkennen in de nestor van LSV. Maar alleen Erik Booij en Konrad Groen wisten van Tom te winnen.

heel veel dank gaat natuurlijk uit naar Tom Draisma, maar zeker ook naar Brenda voor haar geduld op deze lange maar geslaagde avond

simultaan_tom-draisma-vs-konrad-groen simultaan_tom-draisma-vs-peter-zwaansimultaan_tom-draisma-vs-tom-puipe