Lelystad –Slechts weinig schakers waagden zich vrijdagavond door de sneeuw naar buurthuis De Brink. Om 19 uur kwamen maar 9 jeugdschakers opdagen, en om 20 uur hetzelfde aantal volwassenen. Bij de jeugd speelden jeugdleiders Jan van de Brom en Remco Johanns simultaan tegen vier resp. vijf jeugdige schakers. De volwassenen startten optimistisch het zomercuptoernooi! In de A-groep won Dick Stapersma van Ad Nieuwenhuijzen en speelden Jacques Huijzer en Martin Beenhakker remise. In de B-groep Ontmoette Joop de Jong bezoeker Henk Prins en won met enige moeite. Prins speelde lang geleden bij Balkbrug en wil dit seizoen het schaken weer oppakken. Hij werd hartelijk welkom geheten. Konrad Groen speelde een schitterende aanvalspartij tegen degradant Tom Draisma, maar slaagde er net niet in naar winst door te breken. Remise was het resultaat. Alle leden die zich tevoren afmeldden krijgen een half punt, alsof ze remise gespeeld hebben.
Nieuwsbericht 2012 nr 05 van 6 februari 2012 (TD)