Thomas van Veelen koerst onverstoorbaar af op het clubkampioenschap van LSV. Hoewel hij zaterdag in Sneek moest aantreden om het jeugdkampioenschap van Nederland, kwam hij vrijdagavond nog naar de club om in de zevende ronde zijn kansen te grijpen. Hij versloeg Dick Stapersma en kwam daarmee op 5½ uit 7, een vol punt meer dan vier achtervolgers, onder wie Stapersma zelf. Martin Beenhakker kreeg met zwart actief spel tegen Evander Kwee die met pionnen op d4, c3 en e3 te afwachtend begon. Martin fianchetteerde beide lopers, veroverde een pion en won de partij gedecideerd. Daarmee voegde hij zich, met 4½ uit 7, eveneens bij de vier achtervolgers van Thomas. Opvallend was de winst van Grand Old Lady Christa de Vries (80+) tegen Onno Zwikker. Ze behaalde het volle punt uit een verloren staand toreneindspel. Ook de andere dame, Wietske Stapersma, deed goede zaken door Ray Bakker te verslaan. Hans Kofoed profiteerde met zwart van het al te voorzichtige spel van Daan Smit. Hij kreeg groot ruimtevoordeel, won een pion, en wikkelde af naar een gewonnen eindspel.
Overige uitslagen:
Jacques Huijzer – Luc van Dijk, ½ – ½
Tom Draisma – Ton Bakhuijsen, 1 – 0
Henk Prins – Eric Spoor, 0 – 1.
In mei en juni volgen de laatste twee ronden, zie onder [Algemeen]: ‘agenda’. Tussenstanden vind je onder de knop [senioren] en dan [interne competitie].
(TD)