Vrijdag 19 april werd in het schaaktoernooi om de LSV-zomercup de zevende ronde gespeeld. Groep A. In de partij Daan Smit – Raymond van den Bos rokeerden de spelers naar verschillende kanten, een uitnodiging aan beiden om fel op aanval te spelen, zwart op de damevleugel, wit op de koningsvleugel. Raymond was het meest resoluut en won. De zwaarste partijen waren die tussen Dick Stapersma (wit) en Henk Riepma, en tussen Ton Bakhuijsen (wit) en Johannes Kossen. Henk, die zich tegen 1 f4 bediende van 1 .. e5 (2 fxe5 d6 3 Pf3 dxe5) won het uiteindelijk ontstane eindspel pas tegen middernacht. Ton – Johannes was een zeer enerverende, ingewikkelde partij die het uiterste van beide spelers vergde. Wedden op de afloop had geen zin, want beide spelers vergaloppeerden zich meermalen, zodat de winstkansen steeds wisselden. Uiteindelijk won Johannes, maar zoals hijzelf zei: ‘Ik zie Ton als de eigenlijke winnaar van het gevecht’. In Konrad Groen – Tom Draisma won zwart.
Aan kop staan Henk, (38 ladderpunten), Jacques (35), Thomas (30) en Johannes (30).
In groep B won Martin Beenhakker tegen Henk Prins een licht stuk en daarmee na een tijdje ook de partij. In Eric Spoor – Hans Kofoed verzuimde zwart te rokeren. Dit gaf Eric de kans een sterke aanval tegen de koning in het midden te beginnen. Na een mooi torenoffer werd zwart matgezet. Verder won Onno Zwikker een sterk gespeelde partij van Ray Bakker.
Aan de leiding gaan Martin (34), Eric (29) en Wietske (28).