Vrijdagavond 22 maart werd in het schaaktoernooi om de Lelystadse zomercup de vijfde ronde gespeeld. In groep A bevochten Luc van Dijk en Henk Riepma elkaar in een omgekeerde Benoniverdediging. Van Dijk opende de aanval op de damevleugel, maar Riepma counterde sterk op de koningsvleugel. Toen Van Dijk de sterkste verdediging miste, beslechtte Riepma de strijd in zijn voordeel. Tom Draisma – Dick Stapersma was ook een scherp gevecht. Stapersma kwam goed te staan maar liet Draisma wegkomen met remise. In de partij Konrad Groen – Christa de Vries won wit al snel een toren en daarmee de partij. Johannes Kossen, met zwart, won van Raymond van den Bos. In groep B won Wietske Stapersma een mooie aanvalspartij met offer en al van Eric Spoor. Nieuw lid Onno Zwikker hield het lang goed vol tegen routinier Henk Prins, maar moest ten slotte het hoofd buigen. Daan Smit (groep A) en Evander Kwee (groep B) waren ‘oneven’ en speelden een trainingspartij.