Lelystad – In de OSBO-competitie ontving LSV2 vrijdag het Veluws Schaak Genootschap, en verloor met 2-4. Wietske Stapersma won als enige met een fraaie partij tegen VSG2. De individuele uitslagen: Anton Bakhuijsen (zwart)– M. ter Meer, ½ – ½; Konrad Groen (wit) – C. Doets, ½ – ½; Christa de Vries – W. Sparling, 0-1; Ray Bakker – A. Reyngoudt, 0-1; Wietske Stapersma – G. van Bolhuis, 1-0; Daan Smit – M. van den Broek, 0-1.
Voor de Lelystadse spelers telt hun uitslag mee voor de slotronde van het Wintercuptoernooi. Daarin werden verder de volgende partijen gespeeld.
Groep A. Jeugdspeler Evander Kwee maakte het topspeler Jacques Huijzer vanuit de opening buitengewoon moeilijk. Huijzer was blij dat hij er met remise van af kwam! Dick Stapersma – Luc van Dijk, 1-0. De Wintercup gaat naar Jacques Huijzer met 44 ladderpunten. Thomas van Veelen en Dick Stapersma volgen met 42 en 38 punten.
Groep B. Jayan Budjhawan – Jan van den Brom, 1-0. Een prima prestatie van de jeugdige Budjhawan! Eindstand: 1. Daan Smit won de Wintercup(42), 2. Christa de Vries (38), 3. Bakhuijsen en Van den Brom (36).
Via doorklikken, vanaf de startpagina, op [Senioren] en [Interne Competitie] kom je bij de volledige uitslagen en eindstanden van het Wintercup Toernooi. Nieuwsbericht 2012 nr 40 van 17 december. (TD)