Lelystad – In de OSBO-clubcompetitie heeft LSV1 vrijdag 17 februari thuis verloren van Meppel2, een team dat Lelystad al jaren en met wisselend resultaat ontmoet. Na 3,5 uur spelen stond het pas ½ -½, na een remise van Jacques Huijzer aan bord twee. Maar toen vielen de klappen: Martin Beenhakker (bord 5) en Evelien Teekens (bord 7) verloren hun partij, terwijl Roel de Jong (bord 1), Luc van Dijk (6) en Tony van der Plas (8) die zo mooi had gestaan, niet verder kwamen dan remise. Ineens keek Lelystad tegen een 2-4 achterstand aan. Thomas van Veelen (3) redde de eer met een fraaie winstpartij tegen Kees Hoogendijk, maar omdat ook Tom Draisma (4) remiseerde verloor LSV nipt met 3½ – 4½.
In het zomercuptoernooi werden tegelijkertijd de volgende partijen gespeeld: Groep A: Ad Nieuwenhuijzen – Eric Spoor, 1-0. Groep B: Evander Kwee – Joop de Jong, ½ -½; Hans de Vries – Konrad Groen, ½ -½, Daan Smit – Ray Bakker, 0-1; Henk Prins – Hans Kofoed, 0-1.
Nieuwsbericht 2012 nr 06 van 20 februari 2012 (TD)