Luc van Dijk heeft voor de 2e keer naast de hoofdprijs gegrepen bij de OSBO persoonlijk kampioenschap voor veteranen. Het speeltempo van ongeveer 3 uur per persoon per partij en 1 wedstrijd per dag ligt Luc wel. In de derde ronde verloor Luc van de latere kampioen Wim Thieme. Wat een revanche voor Wim betekende na verleden jaar. Daarvoor had hij Luc 2 x gewonnen van 1800+ spelers. De 4e ronde kreeg Luc een wat lager geclassificeerde tegenstander. Ook deze partij won Luc. 3 uit 4. Wim Thieme was alleen bij verlies tegen clubgenoot Jan Wouters en winst van Luc in te halen. De heren Wouters en Thieme maakten er geen salon remise van. Ze vlogen elkaar direct in de haren, met meer druk van Wim Thieme. Op een gegeven moment won Wim kwaliteit en daarmee ook de partij. Ze speelden nog lang door. Voor Luc betekende dat hij geen kampioen meer kon worden. Chris Rindertsma, daar had hij eerder van gewonnen won ook en kwam op 3 ½ punt. Luc speelde nog voor de winst, maar moest toezien dat zijn positionele voorsprong steeds minder werd. Remise. Luc ook 3 ½ punt,maar een veel betere TPR en gewonnen van Rindertsma bezorgde hem de 2e plaats.

luc1 luc2 luc3

1 Thieme ,Wim pt 4.5 1861 tpr 2139