Schaker Henk Riepma heeft het Open Rapidkampioenschap van Lelystad gewonnen. Hij behaalde 7½ punt uit 9 partijen waarmee hij Thomas van Veelen met 6 uit 9 ruim voorbleef. Wim Peters uit Almere werd derde met eveneens 6 uit 9, maar behaald tegen gemiddeld iets zwakkere tegenstanders dan die van Van Veelen. Dit drietal werd gevolgd door een viertal schakers met 5½ punt. De beste jeugdspeler tot en met 17 jaar werd Lelystedeling Rafie Smit. Met zijn avontuurlijke stijl van spelen won hij regelmatig, maar kreeg hij toch ook meermalen de kous op de kop. Jong talent Robin Filip, 11 jaar, bleef steken op twee punten. Zijn spel maakte niettemin indruk op de routiniers. De 23 deelnemers waren allen enthousiast over het toernooi.
Het nieuwe schaakseizoen begint vrijdagavond 7 september. De jeugdschaakclub start op 19 uur, en de schaakclub voor de senioren om 20 uur.
Lokatie: Buurtcentrum De Brink, Griend 33-07, 8225SX Lelystad.
Informatie over de schaakclub bij Jacques Huijzer, voorzitter, tel. 0320-245932, e-mail: j.huijzer2@chello.nl