Lelystad – Lelystedeling Bilal Yalçin is er als enige in geslaagd Internationaal Schaakmeester Jop Delemarre te verslaan. Voor het schaakfestijn in het Stadhuis, zaterdagmiddag 14 januari 2011, meldden zich 48 deelnemers aan, onder wie 18 volwassenen en 30 leerlingen van basisscholen. Zo’n 18 van de 48 spelers waren lid van LSV (7) of van de jeugdschaakclub (11). Men heeft dus 30 schakers, onder wie ook veel schooljeugd, van buiten de vereniging weten te interesseren.
Hoewel geen lid meer, is Yalçin zeker geen onbekende van de LSV. Als jeugdschaker was hij zo goed dat hij al snel andere jeugdschakers ging instrueren, en ook werd hij bij de senioren opgesteld in LSV1. De schaakmeester prees hem voor zijn mooie, strategisch opgezette partij. Delemarre ontmoette ook overigens geduchte tegenstand van zijn 24 opponenten. Hij was meerdere uren bezig en moest remises toestaan aan George Burlage, oud-voorzitter van LSV, en aan Hans de Vries, een speler uit LSV2. Met de topspelers van de jeugdschaakclub had hij minder moeite: 7-0. Zijn totale winstpercentage van 92 procent geldt als zeer goed onder simultaanspelers.
In de tweede simultaan nam veteraan Tom Draisma het op tegen 24 leerlingen uit het basisonderwijs. Hij won 23 partijen. Maar Dara Otto wist met een röntgenschaakje een toren te winnen, en gaf dat voordeel niet meer prijs: 1-0 voor haar.
Een klein groepje LSV-ers nam de meester na afloop mee uit eten. Daar kwam al gauw een schaakbord op tafel, en er schijnt nog heel doorgeschaakt te zijn.