In de eerste ronde om het clubkampioenschap van LSV, gespeeld op 28 september 2012, werd fel gestreden zodat alleen Raymond van de Bos en Martin Beenhakker remiseerden. In Roel de Jong – Thomas van Veelen bracht De Jong in gelijke stand een dubieus pionoffer in de hoop van Van Veelens tijdnood te profiteren. Maar Van Veelen weerlegde het offer kalmpjes en won. Jacques Huijzer – Dick Stapersma was een spannende partij die uitmondde in een lopereindspel dat Huijzer won dankzij een pion meer. Christa de Vries kwam met zwart tegen Eric Spoor goed uit de opening maar vergaloppeerde zich met een paard en verloor toen snel.
De uitslagen: Jan van den Brom – Konrad Groen, 0-1; Ray Bakker – Daan Smit, 0-1; Roel de Jong – Thomas van Veelen, 0-1; Jacques Huijzer – Dick Stapersma, 1-0; Henk Prins – Joop de Jong, 1-0; Eric Spoor – Christa de Vries, 1-0; Anton Bakhuijsen – Ad Nieuwenhuijzen, 1-0; Raymond van de Bos – Martin Beenhakker, ½-½.
Vrijdag 5 oktober wordt de derde ronde van het wintercuptoernooi gespeeld. Nieuwe deelnemers kunnen nog aanschuiven. De week daarna is de grote simultaanséance, te geven door ‘rising star’ Thomas van Veelen.
Nieuwsbericht nr 29 van 1 okt. 2012 (TD)